بیماری های حیوانات

هاری

هاری یک بیماری حاد و کشنده ویروسی سیستم مرکزی است که مخصوص گوشتخواران اهلی و وحشی بوده انسان و سایر حیوانات خونگرم پستاندار بطور تصادفی و غالباً از طریق گزش به آن مبتلا می شوند

دیستمپر(Distemper)

دیستمپر یکی از بیماری های تب دار و بسیار مسری سگها و سایر گوشتخواران سگ سان بوده که گسترش جهانی دارد.

ویروس دیستمپر در مقایسه با سایر ویروس هایی که در سگها بیماری ایجاد می کند، ابتلا و مرگ و میر بیشتری را سبب می گردد. بروز بیماری در سگهای جوان 3 تا 6 ماهه که ازایمنی کامل و فعالی برخوردار نمی باشند بیشتر مشاهده می شود. تنها ویروس هاری در میان سایر ویروس هایی بیماری زا در سگ میزان کشندگی بیشتری از ویروس دیستمپر دارد.

پاروا (Parvo)

پاروا ویروس سگها اولین بار در سال 1978 به عنوان یک ویروس عفونی جدید در سگها شناخته شد و در گاسترو آنتریت های هموراژیک سگها که از میزان کشندگی بالایی برخوردارند، دیده می شود. حدود سه سال پس از کشف ویروس واکسن آن تهیه و مورد استفاده قرار گرفت.

توکسوپلاسموز(Toxoplasmosis)

نوعی عفونت شایع و معمولا بدون نشانه تك یاخته ای در انسان است. این بیماری گسترش جهانی دارد اما در مناطق گرمسیر بیشتر دیده می شود.
عفونت مادر زادی در انسان ممكن است منجربه صدمات جدی مغزی شود. نام دیگر این بیماری توكسوپلاسموز مادرزادی (congenital toxoplamosis) و عامل بیماری توكسوپلاسما گوندیی (toxoplasma gondii) نوعی تك یاخته است . برای این بیماری هیچ نوع واکسنی وجود ندارد. این بیماری در ایران نیز وجود دارد.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : 15 / 9 / 1392برچسب:, | 12:51 | نویسنده : امیرمهدی صفاتی |